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se estiveres te sentindo um merda

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  • xeeegaaaaa. scrsrrsrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

  • que inimigo interessante. heim? heim?

  • é rápido demais! NÃO POSSO ACOMPANHAR!

  • é muito rápido! ai, com é rápido! aaaaaaaaah!

  • vertiginosa fase bônus.

  • por muito pouco ele não ficou no lugar do Sonic

No início dos anos 90, como vocês bem lembram, Alex Kidd (com dois D que é pra ficar numerologicamente correto) e Mickey Mouse eram os mascotes da Sega. Mickey estava enterrando o Alex no megadrive, na verdade, pois seus jogos eram muito superiores. Neste período, Kazuya Torinaga, chefe da Sega, chamou Fukosaburo "Ken" Uehara para desenvolver um novo mascote. Eis aqui a verdadeira história por trás do surgimento do Sonic. A transcrição abaixo é de uma dublagem em inglês para uma gravação de uma das reuniões feitas num Oral Bar com os executivos da Sega.


Torinaga-Sama: Fukosaburo Ken. I demand you to create new character design for videogame. Character must be in new arcade with platforms game because mascot always is on arcade wth platforms game and therefore we shall not frustrate player retarded mind. Character must be more charming then nude Alex Kid on the Enchantered Palace. And character must kill his enemies by jumping on its heads, that is of the utmost importerance.


Ken: I have excelent project for new character design! New character will be Sammy Davies Jr. wich is a SD sprite based on popular Frank Sinatra's nigger sidekick Sammy Davies Jr. but with a big double-ended winged tail inserted on his ass. Sammy Davies Jr. will run shaking his black big double-ended winged tail through a world of colorful charming platforms facing his oponent, Mr. Kraftwerk, wich is trying to transform all the children in the world into singing flowers, and when Sammy Davies Jr. sits on heads of his fearsome enemies, they turn into beautiful nude woman playing flutes in a methaphor for violent fellatio wich is increasing in our society.


Torinaga-Sama:.....


Ken: Theme song from all levels shall be Mack The Knife. Of utmost importerancies for making game stick into player head: during vigeogame boot, after inserting cartridge and turning on mega drive, will be a virile voice saying: "BEHOLD! LADIES AND GENTLEMAN... with you, SAMMY DAVIES JR!" At this point appear name of the game on screen, and cute Sammy Davies Jr. big head with black glasses and big moustache materealizes from nowhere.


Torinaga-Sama: You are nothing but a pig! You want to end like Kazuhiko "Without Balls" Nichi? Here! My boxers! Put my boxers on your head because, just like in the Shaolin Soccer upcoming movie, I don't want to see your useless face! We can not use Sammy Davies Jr. because of same reason we can not use Mickey Mouse anymore! Player associate Mickey with Disney and not Sega. Player will therefore associate Sammy Davies Jr. with Ray Charles and its popular novel The Martian Chronicles! And have another reason. Current technology of mega drive digitalerized speech is not yet prepared to support "BEHOLD! LADIES AND GENTLEMAN... with you, SAMMY DAVIES JR!" I therefore demand you to replace Sammy Davies Jr. with a blue hedgehog and call it SONIC. Because people never seen a blue hedgehog, you will write "The Hedgehog" bellow "Sonic" so player will know that Sonic is a Hedgehog. You do not want to write "Blue" before "Hedgehog" because player is not blind and will see the color of Sonic is blue.


Ken: I'm a pig! I deserve to eat shit and insert my own katana into my belly and rip it open without emiting a single scream before someone cut my head off and after killing every single member of my miserable family. I now undestand why you are the supreme lord of Sega and why our company will continue producing videogames for ever beating every single console while society dacays and our daughters sell their usered panties and participate in degradating bukkakke movies.


Agora que já conhecemos a história por trás do jogo, vamos analisar o gayme rapidamente:


Os gráficos são extremamente simples e bestas. Não se entende muito bem o que são as coisas, tanto os inimigos quanto o Sonic. Os inimigos, por sua vez, são obras de uma mente desinspirada. O cenário de fundo, practicamente, não existe, que é pro jogo ser rápido, e as plataformas são bloquinhos coloridos.


A jogabilidade é escrota pra caralho, mas propaganda pesada foi investida pra fazer os jogadores pensarem que o jogo é rápido e que nunca nada igual foi visto. E é mal projetado. Não adianta nada correr pelas fases, que isso te faz bater nos inimigos e perder os milhares de anéis que sofreste horas pra colecionar.


Claro que com tantas qualidades negativas, como era de se esperar, foi um estrondoso sucesso. Pegue e jogue e dê o cu pra Sega e revolte-se com o bauru de jogos e não me encha o saco.